NOVÁ GENERACE SHIMANO E-BIKE SYSTEMS KOMPONENTŮ URČENÁ PRO MĚSTSKÉ I TREKINGOVÉ JEZDCE
Zlepšená ergonomie a účinnost pohonné jednotky, rozšířené připojení cyklopočítače a vnitřní náboj určený pro elektrokola – všechny tyto funkce najdete jako součást SHIMANO E-BIKE SYSTEMS E6100.
Ať už považujete elektrokolo za praktickou a levnou náhradu auta nebo za možnost zvýšení požitku a zábavy při vašich vyjížďkách, SHIMANO přišlo s řadou nových SHIMANO E-BIKE SYSTEMS funkcí, které přidají nové technologie do vašich jízd.
Technologie pohonné jednotky
Kolo je poháněno podle volby, a to novou 418Wh, nebo stávající 504Wh baterií. Přepracovaný středový pohon SHIMANO E-BIKE SYSTEMS E6100 (DU-E6100) přidá přípomoc šlapání až 500W (nominální výkon: 250W) s podporou do 25 km/h, a to vše v dynamickém chodu v závislosti na šlapání. Pokud jste používali asistenci předešlého pohonu, zaznamenali jste postupný náběh výkonu přípomoci, a proto je zde lehčí a kompaktnější SHIMANO 2,8 kg pohonná jednotka, která je lehčí o 210 g oproti předchozí verzi E-6000, což je už velký rozdíl. Došlo tak ke zlepšení přirozeného pocitu jízdy na kole.
Design a tvar pohonné jednotky odráží kompaktnost a lehkost pohonné jednotky SHIMANO E-BIKE SYSTEMS MTB (E8000) se stejnou montážní polohou uchycovacích šroubů pro zvýšenou tuhost a lepší přenos síly, stejný kompaktní Q-faktor slouží pro efektivnější přenos síly, lepší manipulaci s elektrokolem a lepší ergonomii pro jezdce. Podobná vnitřní struktura redukuje tah, který je kombinován s novými funkcemi režimu podpory, dávající pohonu E6100 zvýšení v účinnosti motoru o 20 %. Tato účinnost znamená, že tento nový pohon E6100 nabízí zvýšení o 20 % v rozsahu SHIMANO E-BIKE SYSTEMS baterie a dojezdové vzdálenosti.
Dostupné jsou dvě verze pohonné jednotky – jedna v trekingové variantě a druhá v městské variantě s plně uzavřeným krytem řetězu. Oba přichází s volitelným rozsahem kliky v délce 170 mm pro extra odsazení od země a možností volby mezi 38Z nebo 44Z převodníkem, čímž nabízí kompatibilitu s řemenovým pohonem Gates. Další možnosti pohonu umožňují výběr mezi náboji s vnitřním řazením, nebo přesmykačem a kazetou, obojí s možností výběru Di2 elektronického nebo mechanického přehazování.
Možnosti zobrazení informací displeje
Jezdci mají možnost volby 4 různých zobrazení displeje. Mohou si vybrat standardní SHIMANO jednotku, cyklopočítač třetí strany (např. modely značek Garmin, Sigma či Cateye), spojení s chytrým telefonem prostřednictvím aplikace E-TUBE RIDE a novou propojku EW-EN100. Nebo mohou použít pouze samostatně propojku EW-EN100 pro opravdu minimální displej.
S vaším chytrým telefonem a jednoduchou E-TUBE RIDE aplikací si můžete displej přizpůsobit tak, abyste viděli ty nejdůležitější jízdní metriky, jako jsou rychlost, kadence, zbývající úroveň baterie, režim podpory, zvolená rychlost, atd. Stejně jako tyto informace, také systém zpráv může být zobrazen na cyklopočítačích třetích stran. Uživatele chytrých telefonů pak systém výstražných zpráv přesměruje na webovou adresu, kde zjistí dodatečné vysvětlení těchto zpráv.
Pokud nic z toho nechcete a chcete jezdit bez telefonu či cyklopočítače, stále můžete mít přístup k důležitým informacím jako je úroveň baterie či režim podpory, a to skrz novou propojku EW-EN110 s LED displejem, která vám dává čistý vzhled displeje, vhodný pro městské jezdce.
Režimy podpory
Tři hlavní režimy podpory byly vytvořeny pro poskytnutí odlišných úrovní asistence tak, aby vyhovovaly různým jízdním podmínkám. ECO režim je určen pouze pro nejlehčí podporu a sníženou spotřebu baterie, NORMAL režim zajišťuje nejlepší rovnováhu mezi podporou a spotřebou baterie, a HIGH režim je určen pro výkonnou podporu, rychlou akceleraci a citlivou podporu až do rychlosti 25 km/h. Parametry těchto režimů mohou být upraveny za použití SHIMANO E-TUBE softwaru, který vám dá pohodlnou a přirozenou úroveň přípomoci nebo sportovnější úroveň pro více dynamickou podporu a vyšší kroutící moment.
Oby tyto režimy, ačkoliv mají intuitivní a silnou reakci, využívají snímač kroutivého momentu k posouzení vašeho šlapání do pedálů. Systém SHIMANO E-BIKE SYSTEMS tak vytváří pocit plynulé, pohodlné, dynamické a výkonné jízdy na kole. A i když je baterie a podpora vypnutá, díky Shimano technologii nízkého tahu klik je šlapání pedály stále plynulé a komfortní, bez přidaného odporu z neaktivní pohonné jednotky.
Převodový systém
SHIMANO E-BIKE SYSTEMS bylo dříve dostupné s ALFINE Inter 11/8rychlostním či NEXUS Inter 8/7rychlostním vnitřním nábojem (IHG) nebo s přehazovačkou a kazetou, ale nyní Shimano představuje také nový vnitřní náboj NEXUS Inter-5 určený pro elektrokola. NEXUS Inter-5E vnitřní náboj s kapacitou 60Mn má schopnost lépe zvládnout vysoký kombinovaný kroutící moment jezdce a systému elektrokola. Je tvořen z uzavřeného systému převodů ukrytého uvnitř náboje pro jednoduchou a čistou jízdu, poskytující jezdcům specifický poměr 263 % mezi nejnižším a nejvyšším převodem.
Stejně jako u ALFINE a NEXUS modelů si nyní jezdci využívající NEXUS Inter-5E mohou vybrat, zda chtějí využít elektronického nebo manuálního nastavení převodů. Stejně jako jsou zřejmé výhody Di2 elektronického řazení vnitřního náboje (menší námaha při řazení, méně údržby a hladší přehazování), další přidaná výhoda vnitřního náboje je to, že umožňuje plně automatické přehazování, takže systém automaticky přehazuje rychlosti nahoru, když vaše tempo a síly přibývají, a přeřazuje dolů, když potřebujete třeba zastavit na semaforech. Vše je naprosto plynulé a rychlé, takže se snadno znovu rozjedete.
A samozřejmě pro jezdce, kteří preferují vnější převodový systém, je stále dostupná možnost přehazovačky a kazety s 11rychlostním elektronickým přeřazováním a Di2 kompatibilní přehazovačkou či 9-, 10- nebo 11rychlostním mechanickým přeřazováním s kompatibilní mechanickou přehazovačkou. Brzdný systém pro NEXUS Inter-5E dává na výběr kotoučové brzdy, diskové brzdy, protišlapnou brzdu nebo V-brzdy.