NOVÁ SÉRIE ULTEGRA R8000: PŘIZPŮSOBENÍ A ŠPIČKOVÁ VOLBA
S novou sérií Ultegra R8000 posouvá Shimano svou filozofii vyladění podle potřeb jezdce na novou úroveň.
Nová Ultegra R8000 přináší vysoce výkonné brzdění s kotoučovými brzdami, ergonomické hydraulické či mechanické páky Di2, nová tlačítka Di2 v horní části páky pro lepší možnost přizpůsobení řazení, páky synchronizovaného řazení TT pro snadné řazení a zadní měniče převodů Shadow s nižším profilem pro výhody aerodynamických vlastností.
Více síly do rychlosti
Středobodem nové Ultegra R8000 jsou kliky HOLLOWTECH II přinášející nižší hmotnost bez kompromisů v pevnosti. Nádherně designovaná klika převzatá z Dura-Ace je přínosem pro estetické vlastnosti každého kola. Nový design se také týká pozice klik s převodníky vůči kazetě, která přináší větší vzdálenost mezi rámem a vodicími zuby, což u kol s kotoučovými brzdami zajišťuje lepší výkon řazení.
Varianty klik s převodníky zahrnují standardní poměr 53-39T, semikompaktní 52-36T, kompaktní 50-34T a speciální poměr pro cyklokros 46-36T. 11rychlostní kazeta je k dispozici v šesti standardizovaných velikostech (CS-R8000, 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T, 14-28T) plus širší 11-34T (CS-HG800) s nábojem přizpůsobeným použití na silničním i horském kole.
Ultegra R8000 nabízí dva zadní měniče převodů: jeden pro kazety 11-25 / 11-30 a druhý pro kazety 11-28 / 11-34. Díky technologii Shadow RD jsou zadní měniče kompaktnější a blíže rámu, což při nárazu znamená menší poškození.
Mechanické řazení
Ultegra R8000 vycizelovala mechanické řazení na mistrovskou úroveň. Nové páky Dual Control jsou k dispozici pro hydraulické (ST-R8020) a ráfkové brzdy (ST-R8000) a lanka s polymerovým potahem zajišťují neuvěřitelně lehký provoz řazení. Mají větší rozsah pro přizpůsobení pák brzd a řazení. Vnitřní řadicí jednotka prošla úpravami a zajišťuje rychlé a intuitivní řazení na kazetě.
Elektronické řazení Di2
Nové páky Ultegra Di2 mohou operovat buď v režimu plného synchronizovaného řazení, nebo částečného. Cyklista může přesmykač i měnič ovládat stiskem jediného tlačítka, které zajistí optimální pozici na kazetě vůči převodníku. Funkce automatického vyladění Di2 automaticky vystředí přesmykač přesně kolem řetězu, čímž se zamezí jeho tření. Po vzoru designu řadicích tlačítek Dura-Ace Di2 mají nové páky Ultegra Di2 v horní části tlačítka pro dálkové řazení, která lze naprogramovat na funkci změny převodového stupně či k ovládání příslušenství, jako je kompatibilní cyklopočítač či osvětlení.
Přizpůsobení nastavení Di2 je snazší než kdy dřív a lze je provést pomocí PC, bezdrátově pomocí tabletu vybaveném technologií Bluetooth či mobilními zařízeními prostřednictvím aplikace E-Tube pro Android a iOS. Stačí se připojit, aktualizovat firmware kola a přizpůsobit si rychlost řazení, možnosti vícenásobného přeřazení a nastavení synchronizovaného řazení. Jakmile nastavíte řazení podle svých osobních preferencí, bude podle nich řazení fungovat bez ztráty přesnosti.
Časovka / Triatlon
Při závodu s časem je klíčové snadné řazení z aerodynamické pozice. Duální páky Ultegra ST-R8060 TT/Triathlon umožňují jezdci ovládat zadní měnič a přesmykač pomocí brzdových pák na řídítkách. Dálkové řazení SW-R671 pro triatlon lze umístit na každou hrazdu pro časovky a umožňuje tak rychlé a přesné řazení v aerodynamické pozici.
Brzdný výkon
Nové brzdové třmeny série Ultegra R8000 nabízí špičkový brzdný výkon a elegantní design s užším rozestupem mezi rameny. Větší volná vzdálenost tak zajišťuje kompatibilitu s větší velikostí pláště jako 28C. Hydraulické kotoučové brzdy BR-R8070 zajišťují skvělý brzdný výkon za každých podmínek.
Kola úrovně Ultegra
Novou řadu Ultegra doplňují dvě zapletená kola s nízkou hmotností – bezdušová kola WH-RS700 pro ráfkové brzdy a bezdušová kola WH-RS770 pro kotoučové brzdy se silniční zadní průchozí osou E-Thru. Nové náboje HB/FH-RS700/770 znamenají oproti dvojici nábojů ze série Ultegra 6800 úsporu hmotnosti téměř 60 gramů a podporují tak rychlejší akceleraci. Díky lehčímu karbonu použitému při výrobě ráfků mají zapletená kola pro ráfkové brzdy o 80 gramů nižší hmotnost než předchozí generace.