Existuje mnoho důvodů, proč jezdit na elektrokole – však se zeptejte Holanďanů, Dánů a Němců, kteří elektrokola využívají ve velkém. Pro některé lidi bývají největší obavou vysoké pořizovací náklady ve srovnání s koupí normálního kola. Nyní Shimano učinilo krok, který ulehčí toto nakupovací rozhodování, a přišlo na trh s dostupným a nejlehčím setem komponentů na elektrokola.
K již existujícím dvěma e-MTB sadám (E8000 a E7000) a trekingové sadě (E6100) nyní Shimano představilo E-BIKE sadu E5000 navrženou pro komfortní jízdu ve městě.
Nová pohonná jednotka E5000 (DU-E5000) nebyla navržena tak, aby umožňovala rychlou akceleraci a jízdu v terénu jako e-MTB řady. Namísto byla vytvořena jako základní úroveň elektrokol. Díky lehkým a komfortním komponentům a asistované přípomoci dává jezdcům “pomocnou ruku” při jízdě ve městě, kdy jsou jezdci zatížení zavazadly.
Pohonná jednotka E5000 tiše generuje účinný kroutící moment 40Nm – nechte kolo namáhat za vás, když už nemůžete. Účinná technologie pohonu a malá lehká pohonná jednotka (pouze 2,5 kg, což je o 380 g méně, než u ostatních SHIMANO E-BIKE SYSTEMS pohonných jednotek) spolu s přehazovačkou nebo nábojem s vnitřním řazením SHIMANO NEXUS pomůže vytvořit lehká, pohodlná a snadno ovladatelná kola s odolnými komponenty, jako je čtyřhranná osa, která je určená pro vypořádání se s úskalími jízdy městem.
Stejně jako je E5000 jednou z nejtišších pohonných jednotek na trhu, je také jednou z nejlehčích a nejmenších jednotek, která je vhodně umístěna za ramenem kliky. V kombinací s interní baterií může tato sada vytvořit skvělé městské elektrokolo.
Přípomoc pohonné jednotky je nabízena v režimech ECO, NORMAL a HIGH. Všechny tyto režimy nabízí přirozený pocit jízdy, který citlivě reaguje na pokyny jezdce. Jako u všech SHIMANO E-BIKE systémů mohou jezdci získat více akcelerace pokaždé, kdy jimi vyvinutý tlak na pedály sdělí systému, že chtějí zrychlit. Tento styl napodobuje běžnou jízdu na kole a pomáhá šetřit kapacitu baterie, protože podpora baterie není poskytována ve chvílích, kdy ji jezdci nepotřebují a “nežádají o ni”.
Důležité informace z pohonné jednotky, jako je rychlost nebo zbývající kapacita baterie, se zobrazují buď na standardním displeji SHIMANO (SC-E7000 nebo SC-E6100), cyklopočítačích třetí strany nebo na smartphonech, které se připojí pomocí propojky EW-EN100 a nové aplikace E-TUBE RIDE, která zobrazuje informace o jízdě. Pro opravdu jednoduché nastavení mohou jezdci použít pouze propojku EW-EN100. Mohou tedy odstranit cyklopočítač a přepínač režimů a mít tak kolo méně “náchylné” ke krádeži.
SHIMANO E5000 je kompatibilní buď s mechanickým řazením nebo s elektronickým řazením Di2. Možnosti baterie jsou 418Wh nebo 504Wh nosičová, rámová nebo interní.
Sada SHIMANO E5000 je kompatibilní se sadou NEXUS Inter-8/7rychlostní náboj s vnitřním řazením (IHG) nebo se sadou NEXUS Inter-5E IHG, které jsou určené pro elektrokola, nebo s prémiovou sadou ALFINE Inter-11/8rychlostní IHG. Všechny 8rychlostní náboje nebo NEXUS Inter-5E Di2 náboj mají možnost automatického řazení a režim START, které jezdci umožní jednodušší rozjezdový převod. Pro jezdce preferující klasické řazení je dostupná možnost přehazovačky a kazety, nejčastěji s mechanickým 9-, 10- nebo 11rychlostním řazením a kompatibilní zadní mechanickou přehazovačkou, ale mají také možnost 11rychlostního elektronického řazení (Di2). Co se týče možností brzd, pak jsou dostupné kotoučové brzdy, válečkové brzdy, protišlapací brzda nebo V-brzdy.